:: MENU ::

Strona główna
Dane Techniczne
Obsługa
Historia produkcji
Instalacja elektryczna
Jesienna konserwacja
Warsztat
Schematy
Foto

Kontakt

Do tej pory wejśc:
 

 
 

LEPRZE ŚWIATŁA I LEPRZE ŁADOWNIE

Aby poprawić światła kilkanaście lat temu użytkownicy łączyli dwie śrubki wychodzące z silnika (srubkę przez którą płynie prąd do światełi śrubkę do ładowania) albo krótkim kabelkiem albo kawałkiem blaszki z dwoma otworami i wciskali ja na te śrubeczki dwie i przykręcali. Moim zdaniem jesto bardzo prosty sposób i skuteczny.

Ale, uzyskane efekty zwiększenia prądu ładowania akumulatora pociągną za sobą niewielki spadek napięcia na żarówce światła drogowego 6V-25/25W (taką żarówkę powinieneś mieć wcześniej).

Jest na to ratunek: natężenia światła drogowego można w tym przypadku poprawić. Napięcie wyjściowe na cewce światła głównego zależne jest bowiem od obciążenia. W przypadku podłączenia do niej żarówki 6V-25/25W o małej stosunkowo oporności, spadek napięcia jest tak duży, że żarówka świeci słabym, czerwonym światłem. Wywołane jest to przeciążeniem cewki światła szosowego zbyt dużym prądem. Spadek napięcia jest tak duży, że żarówka nie może pobrać pełnej, niezbędnej
mocy.
Można więc obciążyć cewkę światła szosowego prądem mniejszym niż 4 A. Pozwoli na to pozornie za duża żarówka 12V-35/35W, która przy napięciu konstrukcyjnym pobiera prąd poniżej 3 A.
Efekt będzie taki, że napięcie na zaciskach cewki ( i żarówki) wzrośnie znacznie . Światła drogowe będą znacznie lepsze niż przy zastosowaniu typowej, standartowej żarówki 6V-25/25W.

Wszakże stosowanie żarówki 12V-35/35W bez obniżenia napięcia spowodowanego zmienionym połączeniem w samej
prądnicy jest niewskazane i nieopłacalne ze względu na niską trwałość żarówek, znacznie przeciążonych w tym przypadku.