:: MENU ::

Strona główna
Dane Techniczne
Obsługa
Historia produkcji
Instalacja elektryczna
Jesienna konserwacja
Warsztat
Schematy
Foto

Kontakt

Do tej pory wejśc:
 

 
 

Regulacja gaźnika WSK 125

Aby zobaczć przekrój gaźnika w pełnych wymiarach kliknij na zdjęcie



Poprawne wyregulowanie gaźnika znacznie wpływa na jakość i moc w pracy silnika a także na ilość spalanego paliwa. Regulacja gaźnika wbrew pozorom nie jest trudna wręcz banalna :)

Aby poprawnie wyregulować gaźnik silnik musi być wcześniej rozgrzany! (to bardzo ważne!!).
Sposób regulacji gaźników obu WSK -ek (tzn. 125 oraz 175) jest taki sam. Do regulacji służą dwie śruby, umieszczone po prawej stronie gaźnika.

1. Zaczynamy od wkręcenia śruby na kołpaku korpusu(na samej gurze) możliwie jak najniżej, tak aby linka gazu miała duży luz a przepustnica poszła na najniższe położenie (opuszczona na sam dół).
2. Wkręcamy do oporu także śrubę wolnych obrotów (tą poziomą).
3. Wkręcamy do ponad połowy śrubę położenia przepustnicy (w ten sposób podnosimy przepustnicę).
4. Zapalamy silnik: będzie teraz pracował na dość wysokich obrotach (bo przepustnica jest wysoko,
tak, jakbyśmy trochę podkręcili gaz).
5. Przechodzimy na prawą stronę motocykla ( ze śrubokrętem w prawej garści !!). Lewą ręką pilnujemy
gazu (żeby silnik nie zgasł podczas regulacji).
6. Trzymając lewą ręką manetkę gazu - stopniowo wykręcamy śrubę przepustnicy (śrubokrętem),
opuszczając ją aż do możliwie małych obrotów. Jeśli przepustnicę opuścimy za nisko (silnik chce gasnąć), to przeciwdziałamy temu lewą ręką (dodając ciut-ciut gazu) a śrubę jednak trochę podkręcimy ponownie, aż silnik przestanie mieć tendencję do gaśnięcia. Ustabilizujmy pracę silnika - powinien chodzić bez operowania manetką.
7. Teraz bierzemy się za śrubę wolnych obrotów (do tej pory była całkowicie wkręcona):
wykręcamy ją o 1 obrót i chwilę odczekujemy (ok.10 sek.). Jeśli silnik nie zareagował, to
wykręcamy ją jeszcze o pół obrotu i znów chwila przerwy. I tak aż do momentu, kiedy silnik zaczyna
podnosić obroty.
8. No to teraz wracamy do pierwszej śruby, do śruby przepustnicy: wykręcamy ją, aż obroty będą
możliwie niskie, ale tak żeby silnik jednak nie gasł.
OK, chwilkę odczekamy, czy silnik nie zmienia swojej pracy i...
9. Śrubokręt wraca na śrubkę poziomą (czyli tą od wolnych obrotów) i jeszcze raz odkręcamy pół
obrotu: silnik pewnie ponownie podniesie obroty, no to...
10.Wracamy do śruby przepustnicy - wykręcamy ją aż do uzyskania możliwie najniższych obrotów (ale
bez gaśnięcia silnika, w razie czego - pomagamy sobie manetką gazu).
11.I znów przechodzimy do śruby wolnych obrotów: ponownie odkręcamy pół obrotu... i 10 sek. przerwy na ustabilizowanie się obrotów.
12.Tak na przemian: raz tą, raz tą śrubkę... aż do momentu, kiedy dalsze wykręcanie śrubki poziomej
(czyli wolnych obrotów) skutkuje... spadkiem obrotów. Teraz najczęściej dobrze jest ją wkręcić
nieznacznie (ok.1/4 obrotu). Ta śruba jest już wyregulowana.
13. Na koniec śrubą przepustnicy (tą skośno-pionową) ustalamy możliwie niskie obroty i... to już
koniec roboty.
14. Jeszcze tylko ustalamy niewielki luz linki gazu


Treść zapożyczona ze strony Fenixa