:: MENU ::

Strona główna
Dane Techniczne
Obsługa
Historia produkcji
Instalacja elektryczna
Jesienna konserwacja
Warsztat
Schematy
Foto

Kontakt

Do tej pory wejść:
 

 
 

REGULACJA SPRZĘGŁA

 


Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy sprzęgło nie wysprzęgla jest oparcie przodem motoru o ścianę i wrzucenie jedynki przy połowie obrotów. Jeżeli motor zgaśnie to znaczy że jest dobrze. tą samą czynność powtórzyć na innych biegach. Jeśli motor nie gaśnie to znaczy że popuścić trochę linkę sprzęgła lub odkręcić lekko ślimaka sprzęgła.
Musi trochę ciągnąć na 1ce na postoju. Ale nie za dużo, żeby motor nie gasł kiedy trzymasz na jedynce z włączonym sprzęgłem i hamulcem. W każdym razie ja tak zawsze reguluje - przecież jak nawet stoisz gdzieś na skrzyżowaniu itp. to i tak wbijasz na luz. Kiedyś też próbowałem tak ustawić żeby się koło nie kręciło na 1ce i było ok. dopóki nie wbijałem 3 podczas jazdy. Te typy tak mają. Jak ustawisz tak, że na podniesionym tylnym kole i wbitej 1ce i sprzęgle dasz radę utrzymać koło ręką tak żeby się nie kręciło (i przy tym na 3ce podczas jazdy nie będzie ciągnęło) to już będzie bardzo dobrze.