:: MENU ::

Strona główna
Dane Techniczne
Obsługa
Historia produkcji
Instalacja elektryczna
Jesienna konserwacja
Warsztat
Schematy
Foto

Kontakt

Do tej pory wejśc:
 

 
 

ŚWIECA JAKO TESTER PRACY SILNIKA

Wygląd świecy zapłonowej jest bardzo dobrym źródłem wiedzy o stanie twojego silnika oraz o jego wyregulowaniu. Ale najpierw pamiętaj, żeby dobrze zagrzać silnik - ok. 20-30 min.

 


zdj.1-2 Świeca ma prawidłowy kolor od białego do jasno-kawowego. na zdj.1 - nieco jednak za jasna: ciut- ciut za uboga mieszanka. Ale oznacza to, że wszystkie parametry silnika oraz świeca w zasadzie zostały dobrane właściwie.

zdj.3-4 Świeca okopcona, stopa izolatora oraz elektrody pokryte czarnym matowym nalotem. Możliwe przyczyny: za bogata mieszanka paliwowo-powietrzna: zbyt wysoki poziom paliwa w gaźniku, za duża dysza gł. lub za wysoko podniesiona iglica, zużycie dyszy głównej, zapchany filtr powietrza, nie domykające się ssanie, za zimna świeca,, zbyt późny zapłon. Naprawa: montaż właściwej świecy i czystego filtra powietrza, właściwa regulacja gaźnika i zapłonu.

zdj.5 Świeca z twardym "żużlem", stopa izolatora i elektrody pokryte grubą warstwą popiołu o konsystencji żużlopodobnej. Przyczyny: niewłaściwy olej w mieszance, w dwusuwie powodujący tworzenie się tych osadów, co wywołuje poważne zakłócenia w pracy silnika. Naprawa: stosowanie w dwusuwie oleju wyższej jakości, właściwa regulacja zapłonu i składu mieszanki w gaźniku.

zdj.6 Bardzo zużyta świeca: wypalona elektroda środkowa lub stopione obie elektrody. Możliwe przyczyny: przeciążenie termiczne świecy przez powstawanie samozapłonu spowodowanego przez zbyt gorącą świecę, zbyt ubogą mieszankę paliwowo-powietrzna, wadliwie ustawionym wyprzedzeniem zapłonu, paliwem nisko-oktanowym, silnie pokrytą nagarem komorą spalania. Naprawa: wymiana świecy na właściwą, regulacja zapłonu i gaźnika, zastosowanie właściwego paliwa, oczyszczenie z nagaru komory spalania.

zdj.7 Pęknięty izolator - świeca gubi iskrę lub już w ogóle jej nie wytwarza. Wymiana świecy!!

zdj.8 Jeśli twój silnik ciężko zapala, nie ma mocy a świeca jest taka jak na zdjęciu; mokry tłusty żużel  - to koniec złudzeń: niezbędny jest remont kapitalny silnika.

Treść zapożyczona ze strony Fenixa